T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
KIRKLARELİ / VİZE - Vize Anadolu İmam Hatip Lisesi

Etiket Sonuçları: KTS MART

Mrt

KTS DEĞERLER EĞİTİMİ AKADEMİK GELİŞİM KARİYER  PLANLAMA VE ÜNİVERSİTEYE HAZILIK ALANI 2022-2023 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MART AYI ÇALIŞMA RAPORU

Faaliyetin adı :8. Ve 12. Sınıflara yönelik seviye tespit sınavı

Faaliyet zamanı: Mart

Faaliyetin İçeriği:

1.

8. ve 12. Sınıf öğrencilerimizin eksiklerini tespit etmek ve ders kazanımlarını tam olarak vermek amacıyla sınava yönelik seviye tespit sınavı Emre karaman ve Hikmet YILDIZ in koordinatörlüğünde yapılmıştır. Seviye belirleme sınavında gerçek sınavla aynı süre tutulmuş sınav kurallarına dikkat edilmiştir.

 

2.Seviye tespit sınavından sonra öğrencilerimizde gördüğümüz eksikler okul zümre öğretmenleri tarafından tartışılmış eksiklerin nasıl giderileceği yönünde toplantı yapılmıştır. Hikmet YILDIZ moderatörlüğünde yapılan toplantıya bütün öğretmenler katılmış eksiklerin nasıl giderileceği hakkında öğretmenlerimiz şöyle görüş bildirmiştir. Ortaokul Matematik Öğretmeni Hilmi PALA verilen ev ödevlerinin  takibinin yapılması gerektiğini belirtmiştir. İngilizce Öğretmeni Buket UZUN aralıklı pekiştirmenin çok önemli olduğunu bunu öğrencilerle ve veliyle paylaşacağını belirmiştir. Fen Bilgisi Öğretmeni Elif Hilal ÇAKIR Fen dersinde daha çok deney yapıp bilgilerin somutlaşması gerektiğini buna dikkat edeceğini söylemiştir.

 

3. seviye Tespit sınavı hakkında Öğretmenler tarafından yapılan toplantı sonrasında 8. Ve 12. Sınıf velilimiz okula davet edilmiştir. Okulumuz Sosyal Bilgiler Öğretmeni 8. Sınıf Rehber Öğretmeni Hikmet Yıldız Velilerimize yapılan sınav ile ilgili bilgi vermiştir. Velilerimize Sınava girecek çocukları için nasıl davranması gerektiği neşre dikkat etmesi gerektiği hakkında bilgi verilmiştir. Öğrenci basında tek tek her öğrencinin eksiği hakkında konuşulmuştur.

 

4.Yapılan seviye tespit sınavın analizi yapılmıştır. Her öğrencinin kaç yanlışı olduğu hangi konulardan eksiği olduğu ve bunların nasıl telafisin yapılacağı hakkında Okulumuz Fizik öğretmeni  Emre KARAMAN öğrencilerimiz bilgilendirmiştir.

Mrt

VİZE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ 2022-2023 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI KALİTE TAKİP SİSTEMİ ÖĞRETMENLER VE EĞİTİM YÖNETİCİLERİ ALANI MART AYI RAPORUDUR.

 

KONU: Düzenli öğretme-öğrenme çevresi ve iklimi oluşturma, öğrenen okul, öğrenen örgüt iklimi ve zengin okul kültürünün temel özellikleri konusunda makale taraması yapılır.

 

27/03/2023 tarihinde okulumuz öğretmenler odasında "Düzenli Öğretme- Öğrenme çevresi ve iklimi oluşturma, öğrenen okul, öğrenen örgüt iklimi ve zengin okul kültürünün temel özellikleri" konulu seminer yapıldı. Yapılan seminerde öğretim-öğrenme çevresi, okul iklimi, okul kültürü ve okul kültürünün temel özellikleri hakkında bilgi verildi. Bu konuda sınıf öğretmenleri öğrencileriyle öğrenme ortamlarını düzenleme ve olumlu sınıf iklimi oluşturma yönünde  hareket edecektir.

 

 

Görevli Öğretmenler:

 

 Buket UZUN                                                        Elif Hilal ÇAKIR

Mrt

VİZE ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ KALİTE TAKİP SİSTEMİ MART AYI ÖĞRENCİ MESLEKİ GELİŞİM ALANI FAALİYET RAPORU

 

Konu: ‘40 Kavram’, ’40 Ayet’, ’40 Hadis’, ’40 Şair ve Şiir’ etkinliklerinden okul program ve tarihine uygun şekilde seçilen etkinliklerden birisi gerçekleştirilir.

           

            Konu başlığı ile ilgili olarak okulumuzun sınıflarında meslek dersleri ve branş öğretmenleri aracılığı ile her sınıfta  Din Öğretimi Portalı’ nda yer alan etkinlikler akıllı tahtalarda açılmış ve öğrencilere farkındalık kazandırılmıştır. Meslek öğretmenlerimiz tarafından dikkatle öğrencilerimize seçilen hadis, ayet , kavram ve şiirler anlatılmıştır.

            7.sınıf öğrencilerimizle 40 kavramla ilgili gerekli sunum yapıldıktan sonra 40 kavrama yönelik çalışma kağıdı uygulaması yapılmıştır.

Öğrencilerimizle beraber ‘40 Kavram’, ’40 Ayet’, ’40 Hadis’, ’40 Şair ve Şiir’ konulu örnek kavram, ayet, hadis ve şiirlerin yer aldığı pano çalışması hazırlanarak sergilenmiştir.

 

 

HİLMİ PALA                                   YAĞMUR BAL                    MUSTAFA AYER

Mrt

KTS DEĞERLER EĞİTİMİ, BİLİM, SANAT, SPOR, SOSYAL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER ALANI

2022-2023 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI MART AYI ÇALIŞMA RAPORU

 

Faaliyetin Adı: Hayırda Yarışanlar

 

Faaliyet Alanı: Değerler Eğitimi, Bilim, Sanat, Spor, Sosyal ve Kültürel Etkinlikler

 

Faaliyet Zamanı: Mart

 

Faaliyetin İçeriği:

1- Öğrencilere ve topluma karşılıksız iyilik kavramını sevdirmek ve yaşatmak amacıyla toplumun fiziksel anlamda zorluk çeken yaşlı, hamile ve engelli bireylerine karşılıksız yardım etme çalışması planlandı. Okula yakın semt pazarının ve marketlerin, proje için uygun olduğuna karar verildi. Öğrenciler okul çıkışı semt pazarına ve yakın marketlere giderek faaliyetlerini gerçekleştirdiler. Projenin hedef kitlesi olan yaşlılar, hamile bayanlar ve engellilere öncelik vererek pazar alışverişlerinde yardımcı oldular. Poşetlerini, torbalarını taşıdılar. İhtiyaç duyanların pazar çantalarını öğretmenlerinin bilgisi dâhilinde evlerine kadar taşıdılar.

2-Öğrencilere yardımlaşma, iyilik, hayırda yarış duygusu ve alışkanlığı kazandırmanın amaçlandığı bu etkinlikte “Allah’ın dilsiz kulları” olan sokak hayvanlarının beslenmesi, ihtiyaçlarının giderilmesi planlandı. Öğrenciler okul çevresinde bulunan sokak hayvanlarına kendi imkânlarıyla temin ettikleri gıda, barınma vb. malzemeleri en önemli ihtiyaç olan sevgiyle birlikte ulaştırdılar. 

3- Yaşanılan deprem felaketi sonrasında en çok ihtiyaç duyulan yardım malzemelerinden biri kan olmuştur. Hem yardımlaşma duygusunu arttırmak hem de ihtiyaç halinde en hızlı şekilde müdahale edebilmek adına öğrencilerden ve velilerinden kan gruplarını listelemeleri istendi. Ayrıca öğrenci velilerinin kan bağışı yapmaları teşvik edilerek yardımlaşma duygusu halka halka genişletilmiş oldu.

4- Hayrın ve hayırda yarışmanın dinimiz açısından öneminin daha iyi kavranmasının amaçlandığı bu etkinlik çerçevesinde ayet ve hadislerden yola çıkılarak pano hazırlandı ve tüm okul öğrencilerinin bu konuda bilinçlenmesi sağlandı. Bu doğrultuda okulumuz kız ve erkek mescidlerinde Kur’an-ı Kerim okunarak hayrın sadece maddi olmadığı, sadece varlıklı kimseler tarafından yapılabilecek bir şey olmadığı mesajı verildi ve herkesin yardım yapabileceği, herkesin hayır yarışına katılabileceği gösterilmiş oldu.

 

 

Görevli Öğretmenler:                            Emre DURMUŞ                       İlkay PERÇİN